fredag 21 mars 2008

Hemmasafari

Djurlivet är förvånansvärt rikt i vårt hus och trädgård. En utdragen uppladdningsprocess ger er denna kavalkad av djur och natur, sen tar jag påskledigt.

Största ödlan i trädgården

Fulaste grodan som blåste upp sig, mitt på gräsmattan

När det regnade som mest hade vi sniglar överallt

Vanligaste trädgårdsödlorna



Trädgårdstomtar

Husspindlarna som lyckligtvis är ganska platta

I tvättstugan, kramas de eller slåss de?

Dummaste ödlan som fastnade i ventilen på toa

Tråkgroda i trädgården

Två gånger har vi haft invasion av svärmande grejer, nu har jag tejpat igen de flesta hålen

Minsta ödlan, det är alltså en vanlig matkniv i förgrunden

Töt

Bakom huset

1 kommentar:

bigsis sa...

Men guuu vilken ful groda. Och sjukt äcklig spindel... hur stora är dom? Eller förresten - jag vill inte höra. Blä! Men ödlor e fina tycker jag också.
Här hemma har vintern äntligen kommit och nu menar jag VINTERN!!! Vi har varit på landet hela långhelgen med hela min familj. Men vattnet hade frusit så det var 7 vuxne, 3 barn i 4 dagar utan rinnande vatten på ca 30+40 kvm.... Mysigt men lite väl intensigt och bökigt ibland. Men vilken vinter!! Minusgrader varje dag, snöa varje dag. Sol och vackert. Åka pulka, pulsa i snön, halka på is...
Kram på er
H