måndag 22 december 2008

Inte student, men rätt skyldig...

Min "morgontidning" brukar vara en genomgång av några nyhetsflöden och ett antal bloggar på the Internet, idag fastnade jag återigen hos Zambian Economist som har gjort följande iakttagelse:

"To make it worse, the majority of the few blogs that are discussing Zambian issues are mostly written by students on a “year out” in Zambia. It’s not uncommon to find a blog on “Ben in Zambia” or “Sarah in Kitwe”. There’s nothing wrong with these foreign students blogging, I just wish indigenous Zambians did not let western students define the image of Zambia to the world. We have let others project an image of Zambia to the world for us."

En smula träffad känner jag mig allt, lyckligtvis tror jag inte att han förstår svenska, så han avser nog inte mig...

1 kommentar:

Karin sa...

Men jag kanske ligger lite halvrisigt till däremot. Hmm, pressen ökar. :-D Fast jag kan inte säg att min blog är någon direkt disskussion över läget i Zambia. Så jag kanske klarar mig med en hårsmån. Jag bloggar vidare helt enkelt! Och så får vi se om zambierna hinner ikapp oss bloggare.