lördag 19 april 2008

Immigration, del 15

Mitt besök på Immigration i förrgår var nästan kortare än den här texten. Ni känner ju till rutinen om inskrivning så den hoppar jag över, går istället direkt på Geoffrey. Han verkar ha fått en permanent plats som Senior Officer, om nu skyltarna fortfarande gäller, och det är ju bra för honom. Det var inte någon kö, så efter litet sedvanlig hälsning och artighetsutbyte ställde jag frågan:
- Är månne mitt tillfälliga uppehållstillstånd klart?

Geofrey vände sig mot datorn och frågade vad var det nu jag hette? Petter. Han skrev in det i ett sökfält, inget resultat. Last name? Lydén. [lyddön]. Och där, rätt framför mig, dök mitt ärende upp på skärmen. Det må jag kalla framsteg, att finnas och hittas i det elektroniska registret på Immigration. Det stod till och med status, som var "Pending" i avvaktan på underskrift från Chief Immigration Officer.

Mer än så här förväntade jag mig inte att få ut av besöket, så jag meddelade Geofrey att jag skulle komma tillbaka när min report order krävde det, tackade för mig och gick ut. Blott fem minuter efter att jag kommit in.

Inga kommentarer: