tisdag 12 februari 2008

Riot? - Non political only.

Nu kan jag köra till Paris utan problem! Eller för den delen bara puttra runt i Lusaka med omnejd, helt obekymrad av köer och tillgången på tjänstebilarna. Att fira sin 34e födelsedag med att få en motorcykel levererad till huset man bor i i Lusaka - det är bra. Kombinerat med sång och paketfrukost, lyxräkor till lunch och berömd biffrestaurang ikväll blir det en alldeles utomordentlig dag. Solig och lagom 26-gradigt varm desutom. Och den där oron om ägarskap som skymtade i ett tidigare inlägg här är bortblåst. Av det tvåcylindriga tuffandet som kommer från det makalöst fula avgasröret på en i övrigt svincool hoj. Som jag tveklöst äger.
Premiärturen gick runt kvarteret till Forum Syd-kontoret där A, E, D, E och E exklamerade att det banne mig var den snyggaste motorcykel de sett. Därefter till ett försäkringbolag i andra änden av stan, som gav mig ett försäkringsbrev där rutan för "Riot" har ett handskrivet "Non political only" - så nu vet jag vilka upplopp jag ska passa mig för att hamna i med min hoj.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser grymt välputsad ut. Kul med egen hoj, bra fixat! Ha en skön fortsättning på dagen!

Janne sa...

Snyggt! Grattis!

Petter sa...

tackar x 2!

Det finns inte en zambier som tror på mig när jag säger att den är 23 år gammal - men så ser den ju jävligt fräsch ut också. Det kommer det att bli ändring på nu befarar jag...

Unknown sa...

Tveklöst en grym hoj! Nu vill jag se nya bilder där du har tidstypiskt hojdräkt och gör en wheelie.

Anonym sa...

Yiihaa! Låter...inte så mkt:) Som sagt, nu kan du ju komma hem och hälsa på! Bara fisa upp genom Afrika, Mellan Östern, Europa, och sen e ni här! Trevligt med en riktig Dakar-hoj. Kör försiktgt.

Petter sa...

Ett vitt skinställ med bmw-blåröda revärer vore ngt, men i Lusaka finns INGET som kan tjäna som mc-kläder tror jag. Och det där med bakhjulsåkande - jag gjorde ett halvhjärtat försök igår för att kolla hur enkelt det skulle vara att lyfta framhjulet. Det rörde sig inte. Visserligen behöver jag nog jobba på min teknik, men vafan, man kan väl inte köra till Dakar utan framhjulslyft? Blir ju skitjobbigt i öknen.

Anonym sa...

Bara att öva!
Brap,brap,braaaaap!