lördag 16 februari 2008

Fest i residenset

En vanlig svart kostym, vit skjorta som hängt med ett tag med översta knappen uppknäppt och en smal slips som inte kan beskyllas för att vara elegant - och jag var klart överklädd på 50-årsfesten som frun till en viss ambassadör hade bjudit in oss till. Att det var en privat fest hade visserligen framgått, men jag hade aldrig trott att den stora majoriteten av festens män skulle ha jenas eller udda byxor, en pikétröja eller skjorta, kanske löst hängande. Men så är man ju nybörjare i dessa kretsar.

En imponerande introduktion av födelsedagsbarnet gick igenom vilka festens samtliga gäster var med någon liten personlig kommentar om varje, jag tror det var fler än 50 gäster. God mat, gott vin (det röda påpekade både ambassadören från ett rödvitt land och en nordamerikan var en riktig höjdare från Sydafrika, som t ex alltid bjuds på den tyska ambassaden) och ett avslappnat konverserande gjorde middagen till en njutbar upplevelse.

Ingen hoppade i poolen, och det som man skulle kunna skriva om kan jag inte göra på den här webbplatsen, så istället får ni se en bild från förra helgen, från Kalimba Reptile Park:


Däremot var norrmannen A som håller ihop fotbollslaget jag tränar med också på festen och undrade om jag ville spela "på riktigt" nästa säsong, dvs matcher, och det ville jag så klart, så nu är det klart!

På bilden (tagen i vårt kök efter förra måndagens träning) ett stort svettigt huvud och min nya fotbollströja, stolt införskaffat när finalen spelades i African Cup of Nations (som dock inte Zambia var med i...).

Inga kommentarer: