torsdag 28 augusti 2008

Apan papan

Jag har nästan två rullar fulla med chimpansbilder efter ett häftigt besök på Chifunshi wildlife Trust idag. Från Kitwe körde jag mot Chingola och passerade en jättegruva på vägen, vilket ändå inte var något mot världens största (!?) dagbrott i Chingola. Det är ju framför allt koppar som bryts här, men även en del andra läskiga metaller. SLagghögarna runt stan var enorma och fortsatte i flera kilometer.

Kanske hinner jag få bilderna framkallade under morgondagen när vi är tillbaka i Lusaka, jag väntar med att skriva mer tills dess.

Nu är det sista kvällen i Kitwe och vi ska välja restaurang för kvällen (alternativen är inte så många).

2 kommentarer:

Bakvattnet sa...

Du vet du vad jag har? Jag har en lillebror som är grym på att skjuta älgar. Det tycker jag som älgköttsätare är en ynnest. http://www.vk.se/Article.jsp?article=213087&category=380 Känns som om Västerbottens kuriren är så långt ifrån Zambia som man kan komma.

Petter sa...

Inte illa, som köttätare är det ju generellt en ynnest att det finns folk som dödar djur, må vara på ett mindre glamoröst sätt än i Västerbotten.