fredag 25 juli 2008

Kafue national park - nu med digitala bilder!

När vi kom hem efter långhelgen i Kafue nationalpark för två veckor sen saknades det ju ett minneskort, med alla bilderna från helgen på. Härom dagen var det blå himmel och läge för att sola lite i trädgården, så jag tog fram och fällde ut en solstol eller vad man nu kallar en sån där grej man kan ligga på. Och plötsligt låg det ett litet minneskort på stenplattorna i trädgården, i sin lilla plastask, som uppenbarligen hade fastnat i den hopvikta solbädden efter att ha ramlat ur väskan i bilen. Så här kommer ett urval av vad vi såg genom kameran mellan den 5 och 8 juli 2008:

Zambisk landsbygd med bananträd runt området där några enstaka människor bor i hyddor. Ganska typiskt.

Vid gränsen till nationalparken fanns ett liten samling hus med livlig försäljning. Jag köpte extra vatten och kall läsk.

Den hoprullade bäddmadrassen hemifrån huset fick bara plats på flaket, väl inplastad mot dammet.

På morgonen efter vår campingnatt i naturen gick vi ner till floden och såg bland annat det här fotavtrycket från en flodhäst.

Frukost i Mukombo!

Storfiskaren själv.

Big Mouth Bream respektvie African Pike.



De resterande 8 bilderna som jag tänkte ladda upp la jag på flickr istället, eftersom det är så satans tidsödande att ladda upp bilder på blogger. De finns här: http://www.flickr.com/photos/petters/sets/72157606356681495/detail/



Avslutningsvis ett litet filmklipp från fisketuren på floden, som dock inte visar storgäddan som A fick upp, utan bara lillgäddan som jag lyckades kroka.

Inga kommentarer: