måndag 12 maj 2008

Nattarbete på the Capetonian

Mitt rum med äkta plastträskrivbord. Det är något som är litet konstigt med det här hotellet, och då menar jag inte valet av gardiner. Idag när jag skulle äta gick jag till restaurang nr 2, den med alkoholrättigheter. Helt öde förutom ett äldre par som kom samtidigt som jag och en ensam servitris. Och då har det här hotellet ett par hundra rum, som enligt hisskvinnan är så gott som upptagna allihop.

När jag frågade om "the dinner, bed and breakfast" inkluderade förrätt förstod servitrisen ingenting. Efter en del argumenterande ringde hon receptionen och verkade som hon aldrig hört talas om att middag ingick i rumspriset. Det är nåt med det här stället som får mig att tänka på zombies, eller som att hela hotellet bara är en fasad för något annat. De fyra stjärnorna måste hänga rätt löst, eftersom ingen här riktigt verka ta sitt jobb på allvar, eller veta vad som förväntas av dem.

Om jag kommer tillbaka med tom blick, stel gång, talar gutturalt och luktar förmultnelse vet ni vad som har hänt, och vilket hotell ni inte ska bo på i Kaapstad.

Inga kommentarer: