tisdag 6 maj 2008

Flyplatsbloggning

Lusaka International Airport är inte speciellt imponerande, men en ganska snygg 60-talsbyggnad. Efter check-in finns två souvenirbutiker och en sömnig Duty Free med stora träsniderier på utsidan. Jag gick in och kollade efter en flaska att ha på hotellrummet, men det närmaste Bourbon som gick att hitta var en fyrkantig flaska med lokalproducerad "Natural Brandy". Nejtack.

Här sitter jag nu och väntar på mitt flyg till Johannesburg, där jag ska byta till flyget till Kapstaden. Nu väntar åtta dagar med god restaurangmat och gatubelysning, förutom en massa jobb då. Genom fönstret ser jag i skrivande stund det lilla jetplanet jag ska åka med landa, ca 20 minuter före planerad avfärd. Så man kan väl lugnt anta att vi blir en smula försenade.

Inga kommentarer: