fredag 24 oktober 2008

Nu är det allvar

Och då talar jag inte om det stundande presidentvalet i Zambia eller den där finanskrisen - på söndag startar The Parmalat Futsal League. Laget jag tränat med - Lusaka Locomotives - spelar i division ett (av två, den över heter "Super Division"...) och placerade sig i mitten av serien. Ungefär halva laget är som jag, dvs utlänning och inte yngst och snabbast, den andra halvan består av zambier med väldigt mycket bättre bollkänsla.

Vi spelar på en konstgräsplan som har större läktare än någon plan jag nånsin spelat på och för vissa av lagen är det tydligen mer allvar än skoj. Vi får väl se hur nervös jag kommer att vara inför avspark. Dessutom har jag fått axla lagledarrollen eftersom vår vanlige sammanhållande norrman är bortrest.

/Nummer 10

2 kommentarer:

Bakvattnet sa...

Vad kul att börja lira! Vår inomhussäsong börjar nog snart, det ser jag fram emot. Lycka till.

Petter sa...

Schysst, har ni avancerat i inomhusserien också?
Känns ovant att ha tvåsiffrigt nummer på ryggen, jag har typ alltid haft min 2a, men så har jag också gjort fler mål under träningsmatcherna än nånsin förut.