torsdag 9 oktober 2008

Kampen mot oljan fortsätter

Och då är det alltså inte ur ett klimatperspektiv. Vid tvåtiden kom Bob och hans son Duane hem till mig, kollade på hojen, konstaterade big problems och följaktligen lyfte vi upp den på flaket på deras bil.

Efter färden till deras verkstad vidtog ett intensivt demonteringsarbete för att komma åt roten till oljeläckan, som givetvis kräver att de jobbigaste sakerna måste tas bort (förgasare, luftburk, batterihållare, alla kablar till motorn, hela växellådan, kardanaxeln, svingarmen - ni fattar grejen). Bob chefade och skruvade lite grann, men mest sa han till sin mekaniker Kennedy att göra grejer, liksom till mig, så det var rätt mycket self service snarare än vanligt verkstadsbesök. Plötsligt hade klockan blivit fem och det var dags att gå hem, utan att ens ha kommit fram till själva problemet med hojen, än mindre åtgärdat det. Så nu står hojen som på bilden nedan, jag vetefan om jag skulle få ihop allting på egen hand. Men fem i sju imorgon bitti kommer Duane och hämtar upp mig, sen fortsätter vi!

2 kommentarer:

Karin sa...

Jg tycker minsann att hon ser lite smal och tunn ut!

Petter sa...

Lite mer soppa så blir "hon" tjockare!
(Jag har nog snarare betraktat den som en han, mest pga de traktorlika egenskaperna)